Translate

úterý 26. března 2013

Růžové makronky

Blíží se Velikonoce a já se rozhodla, že letošní pohoštění pro koledníky bude trochu netradiční. Napadlo mě, že bych mohla upéct barevné makronky! Růžové, žluté, zelené...
Dostala jsem silikonovou podložku na pečení makronek z Tchiba, takže mi to šlo o hodně líp a makronky byly všechny stejně velký. :-))
Jinak tento recept je z knihy Makronky, kterou jsem koupila v Neoluxoru.
Úroveň: STŘEDNÍ
Doba přípravy: max. 2h
Počet makronek: 30ks (slepených)

Ingredience:
  • 200g mandlí- je jedno jestli použijete mandle celé, nebo plátky jako já, ale hlavně musí být loupané a namleté!
  • 250g moučkového cukru
  • 65g cukru krupice
  • 4 bílky
  • potravinářské barvivo-  použijte libovolnou barvu
  • barevné ,,konfety"
 Postup:
1. Namleté mandle smíchejte s moučkovým cukrem a umelte znovu tentokrát ale spolu (cukr+mandle).
 
2. Bílky vyšlehejte do polotuhého sněhu, pak přidejte cukr krupici a šlehejte dál do tuhého sněhu.

 
3. Přidejte barvivo. Přidejte takové množství, jaké chcete mít makronky. Ještě vyšlehejte, aby se bílky spojily s barvou.
4. Barevnou hmotou naplňte cukrářský pytlík a stříkejte na plech vyložený pečícím papírem rovnoměrná kolečka. Můžete si je buď předkreslit kružítkem, nebo to udělat od oka.

5. Ještě před pečením několikrát bouchněte plechem o kuchyňskou linky, abyste vyhnali vzduch z makronek. 
Fakt to udělejte, protože já na to u druhého plechu zapomněla a makronky mi popraskaly..:-(
Takhle to dopadá, když plechem neklepnete
6. Nechte makronky 30min odstát při pokojové teplotě. Jestli chcete mít makronky víc barevné, můžete polovinu posypat sladkými konfetami.
7. Troubu předehřejte na 160°, pečte 10-15min, záleží na troubě.
8. Po vyndání makronek z trouby je nechte 10min vychladnout můžete slepovat.
Omlouvám se, že tu není fotka slepených makronek, ale budu je slepovat až neděli před Velikonočním pondělím (nevim ,jak se tý neděli říká..). Recept jsem sem ale chtěla dát už teď.
Fotky barevných obměn tohoto receptu sem přidám postupně, jak je budu dodělávat.
                             Pro Vás upekla a sepsala

                                                   Fragola 

Žádné komentáře:

Okomentovat