Translate

pátek 3. května 2013

Tvarohové knedlíky

Jahodová sezona právě propukla, takže už jsou k dostání opravdu chutné jahody. A tak jsem rovnou koupila velkou bedínku. A protože mám teď jahod víc než dost, začínají mi jahodové hody. 
Nejdřív jsem prostě musela udělat plněné knedlíky, na které mám totiž už nejmíň 2 měsíce strašnou chuť. Takže jsem navíc k té bedničce koupila spoustu tvarohu, hrubou mouku, vejce a . . . . pustila se do těsta.
Jahodové knedlíky prostě miluju!
Zamilujte si je taky!
Obtížnost: Snadné
Doba přípravy: 40min + odpočinutí a vaření
Porce: 4 (20-30 kusů)

Ingredience:
  • 300g hrubé mouky
  • 500g měkkého tvarohu (ne ve vaničce)
  • 2 vejce
  • špetka soli a kypř. prášku
  • mléko dle potřeby
  • 20-30 jahod na plnění(nebo jiné sezóní ovovce např. meruňky nebo borůvky)
  • 90g rozpuštěného másla na polití
  • moučkový cukr na poprášení
  • nastrouhaný tvrdý tvaroh na posypání (150-200g)
Postup:
1. Tvaroh, vejce a sůl rukama spojím.
2. Přidám mouku s kypřícím práškem a propracuju do nelepivého těsta. Pokud je potřeba, přidám pár lžic mléka. Nechám půl hodiny v chladu odpočívat- využila jsem balkon.
3. Mezitím jahody omeju, osuším a odšťopkuju,případně oříznu nebo rozkrojím velké kusy. Nejlepší je používat, co nejčervenější jahody Zde se dají spotřebovat ty trochu otlačené.
4. Dám vařit vodu se lžičkou soli. Vezmu si kousek těsta a vytvořím z něj placičku, do středu položím jahodu a zabalím, v dlaních uhladím. Vhodím do vroucí vody a vařím 5-10min, dokud nevyplavou. Mezitím rozpustím máslo, nastrouhám tvrdý tvaroh.
5. Podávám posypané moučkovým cukrem, posypané tvrdým tvarohem a zalité máslem. Báječné jsou ale i se zakysanou smetanou. Dobrou chuť.
 
♥Uvařila a sepsala
                    Lampone

Žádné komentáře:

Okomentovat